Betalning och försäkring

Försäkring

En olycka händer lätt och kan få oväntade konsekvenser även gällande oförutsedda utgifter. Då kan det vara tryggt att ha en försäkring. Olika försäkringar har dock olika villkor och ersättningsbelopp, det är viktigt att du känner till vilka villkor som gäller i din försäkring. Dessa framgår av ditt försäkringsbrev. Observera att djursjukhus och djurkliniker inte har kännedom om din försäkring, då det är ett avtal mellan dig och försäkringsbolaget. Vi direktreglerar gärna kostnaden när den överstiger 4000kr och då tillkommer en administrativ avgift på 150kr men då måste vi av dig få korrekta försäkringsuppgifter.
 
Du som djurägare kontaktar själv försäkringsbolaget för att ta reda på om behandlingen omfattas av försäkringen eller om hundens eller kattens försäkring har någon reservation sedan tidigare, vilket kan betyda att vissa behandlingar inte ersätts. Tänk på att det maximala ersättningsbeloppet i en försäkring kan sjunka med stigande ålder hos djuret. Det är alltså inte säkert att du har samma ersättning för din hund eller kattsom då den var ung.
 

Betalning/Direktreglering

Betalning sker direkt i samband med varje besök. Om direktreglering önskas kan vi hjälpa till med det under försäkringsbolagens öppettider. En administrativ avgift på 150 kr tar vi i samband med direktreglering som vi kan göra när fakturan överstiger 4000kr.
 
Om du inte önskar direktreglering eller om besöket sker utanför försäkringsbolagets öppettider så kan du själv skicka in kvittot till försäkringsbolaget för skadereglering i efterhand. Skaderegleringstiden hos de olika försäkringsbolagen varierar. För frågor om skadereglering, ta kontakt med ditt försäkringsbolag.
 

Betala i din egen takt via Resurs Bank.

När kostnaden är oväntad eller försäkringen kanske inte täcker allt är det bra att kunna dela upp sin betalning. Med delbetalning via Resurs Bank gör det möjligt för dig att själv bestämma en betalningstakt som passar dig. 
Vi hjälper dig med ansökan i samband med ditt besök. Läs mer om betalning via Resurs Bank här.
 

Agriakortet

Agria, ett av de större djurförsäkringsbolagen, erbjuder delbetalning via sitt Agriakort. Kortet ger också innehavaren rätt till utvalda rabatter. Erbjudandet gäller även för kunder som inte har sina hundar försäkrade i Agria.

Genom Agriakortet kan en rad olika betalningslösningar väljas utifrån vad som passar situationen bäst. Betalningen kan exempelvis skjutas upp eller delbetalas upp till 12 månader. Agriakunder får lägre självrisk om djursjukvården betalas med Agriakortet.
 Kontakta Agria för att ta del av villkoren eller ansök om ett Agriakort här

 

Uteblivet besök

En bokad tid vill vi att Du är rädd om!

Det är dessvärre oerhört kostsamt med uteblivna, ej avbokade besök, så för att slippa höja patientavgifterna ber vi er observera följande:

  • Avbokning skall ske senast kl 19 dagen innan besöket.
  • Icke avbokade /för sent avbokade besök debiteras med fullt pris.
  • Undantag görs vid uppvisande av veterinär- respektive läkarintyg!
  • Avbokning sker via telefon 090-22400

Observera att avbokning INTE med säkerhet kan göras via sms/mail!
Orsaken är att det inte går att säkerställa att meddelandet läses i tid för att avbokning skall ske i tid.
Återkoppling måste ha skett innan kl 19 om avbokningen skall vara giltig.

Om tiderna ej avbokas innebär det att er bokning ligger kvar i systemet och ingen annan kan boka/utnyttja tiden.
Det är många som vill komma och många har fått boka en tid längre fram på grund av att det är fullbokat. Genom att uppehålla en tid i tidboken förhindras möjligheten för dessa patienter att komma in tidigare.